szkolenie koordynatorów wolontariatu

2016-10-15
Regionalne Centrum Wolontariatu w Łodzi
Regionalne Centrum Wolontariatu „CENTERKO” zaprasza na ostatnie w tym roku szkolenie dla koordynatorów wolontariatu „Zarządzanie wolontariatem”, które odbędzie się w dniach 16-17 listopada 2016 w Łodzi. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Co to za szkolenie?

Szkolenie ma na celu rozwój wiedzy i pozyskanie podstawowych kompetencji z zakresu zarządzania wolontariuszami oraz praktycznych umiejętności związanych ze wszystkimi procesami we współpracy z nimi. W ciągu warsztatu poznacie Państwo metody wdrażania programu wolontarystycznego w organizacji, budowania współpracy zespołowej i zagospodarowanie potencjału poszczególnych wolontariuszy. Zdobędziecie wiedzę na temat tego jak zdobywać, motywować i utrzymywać wolontariusza. Poznacie i przećwiczycie rożne sposoby dobrej, uregulowanej prawnie kooperacji z ochotnikami, której podstawą jest dobra komunikacja w zespole.

Uczestnicy, którzy wezmą udział we wszystkich modułach szkoleniowych uzyskają certyfikat koordynatora pracy wolontarystycznej.

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest liderom, koordynatorom, pracownikom i wolontariuszom organizacji i instytucji, zainteresowanych prowadzeniem programów wolontarystycznych i współpracą z wolontariuszami. Ogółem dla wszystkich osób zarządzających i współpracujących z grupami, zespołami ludzi, którzy chcą pracować w oparciu według sprawdzonych metod i w oparciu o najskuteczniejsze praktyki.

Wyjątkowe zalety

Szkolenie oparte jest na metodologii wypracowanej przez Sieć Centrów Wolontariatu w Polsce, wzbogaconej o aspekty lokalne i wieloletnie doświadczenie współpracy z koordynatorami pracy wolontarystycznej.

Zaprosimy Państwa do udziału w aktywnych sesjach na forum, kreatywnych ćwiczeniach grupowych, ciekawych dyskusjach.

Korzyści uczestnika

Kluczem warsztatu jest Państwa transformacja z amamtora w profesjonalnego koordynatora wolontariatu poprzez wzmocnienie wiedzy, umiejętności i postaw.

Pozyskanie wiedzy z zakresu:

– aktów prawnych i dokumentacji, regulujących współpracę z wolontariuszami

– źródeł,procesów i metod rekrutacji wolontariusza

– sposobów motywowania pozafinansowego

Wzmocnienie umiejętności w obszarze:

– planowania i wdrażania programu wolontarystycznego

– wyznaczania celów, delegowania zadań i monitoringu działań wolontariuszy

– stosowania konkretnych rozwiązań poprawiających współpracę z wolontariuszami w sytuacjach kryzysowych

Budowanie tożsamości koordynatora wolontariatu:

– bilans mocnych stron i obszarów rozwojowych

– tworzenie indywidualnego planu rozwoju

Czas i miejsce

Szkolenie trwa 16 godzin i zaplanowane jest w dwudniowej sesji w dniach 16-17.11.2016. Zajęcia odbywają się w siedzibie Regionalnego Centrum Wolontariatu „CENTERKO”, przy ul. Próchnika 7 (I piętro) w Łodzi (Stowarzyszenie POMOST).

Prowadząca

Magdalena Korczyk – Waszak – trenerka, coach, mentorka, asesorka w zakresie rozwoju organizacji i wzmacniania kompetencji osobistych. Z wolontariatem związana od 20 lat. Promuje profesjonalny wolontariat i nowe rozwiązania aktywności społecznej, kiedyś jako członkini Prezydium Sieci Centrów Wolontariatu, dziś jako ekspert programu Dobry Wolontariat.

Koszty i warunki uczestnictwa w załącznikach.

program-szkolenia-16-17-11-2016

formularz-16-17-11-2016-1