szkolenie koordynatorów wolontariatu
Co to za szkolenie?
Szkolenie ma na celu rozwój wiedzy i pozyskanie podstawowych kompetencji z zakresu zarządzania wolontariuszami oraz praktycznych umiejętności związanych ze wszystkimi procesami we współpracy z nimi. W ciągu warsztatu poznacie Państwo metody wdrażania programu wolontarystycznego w organizacji, budowania współpracy zespołowej i zagospodarowanie potencjału poszczególnych wolontariuszy. Zdobędziecie wiedzę na temat tego jak zdobywać, motywować i utrzymywać wolontariusza. Poznacie i przećwiczycie rożne sposoby dobrej, uregulowanej prawnie kooperacji z ochotnikami, której podstawą jest dobra komunikacja w zespole.
Uczestnicy, którzy wezmą udział we wszystkich modułach szkoleniowych uzyskają certyfikat koordynatora pracy wolontarystycznej.
Dla kogo?
Szkolenie dedykowane jest liderom, koordynatorom, pracownikom i wolontariuszom organizacji i instytucji, zainteresowanych prowadzeniem programów wolontarystycznych i współpracą z wolontariuszami. Ogółem dla wszystkich osób zarządzających i współpracujących z grupami, zespołami ludzi, którzy chcą pracować w oparciu według sprawdzonych metod i w oparciu o najskuteczniejsze praktyki.
Wyjątkowe zalety
Szkolenie oparte jest na metodologii wypracowanej przez Sieć Centrów Wolontariatu w Polsce, wzbogaconej o aspekty lokalne i wieloletnie doświadczenie współpracy z koordynatorami pracy wolontarystycznej.
Zaprosimy Państwa do udziału w aktywnych sesjach na forum, kreatywnych ćwiczeniach grupowych, ciekawych dyskusjach.
Korzyści uczestnika
Kluczem warsztatu jest Państwa transformacja z amamtora w profesjonalnego koordynatora wolontariatu poprzez wzmocnienie wiedzy, umiejętności i postaw.
Pozyskanie wiedzy z zakresu:
– aktów prawnych i dokumentacji, regulujących współpracę z wolontariuszami
– źródeł,procesów i metod rekrutacji wolontariusza
– sposobów motywowania pozafinansowego
Wzmocnienie umiejętności w obszarze:
– planowania i wdrażania programu wolontarystycznego
– wyznaczania celów, delegowania zadań i monitoringu działań wolontariuszy
– stosowania konkretnych rozwiązań poprawiających współpracę z wolontariuszami w sytuacjach kryzysowych
Budowanie tożsamości koordynatora wolontariatu:
– bilans mocnych stron i obszarów rozwojowych
– tworzenie indywidualnego planu rozwoju
Czas i miejsce
Szkolenie trwa 16 godzin i zaplanowane jest w dwudniowej sesji w dniach 16-17.11.2016. Zajęcia odbywają się w siedzibie Regionalnego Centrum Wolontariatu „CENTERKO”, przy ul. Próchnika 7 (I piętro) w Łodzi (Stowarzyszenie POMOST).
Prowadząca
Magdalena Korczyk – Waszak – trenerka, coach, mentorka, asesorka w zakresie rozwoju organizacji i wzmacniania kompetencji osobistych. Z wolontariatem związana od 20 lat. Promuje profesjonalny wolontariat i nowe rozwiązania aktywności społecznej, kiedyś jako członkini Prezydium Sieci Centrów Wolontariatu, dziś jako ekspert programu Dobry Wolontariat.
Koszty i warunki uczestnictwa w załącznikach.